pEnaMpiLan?

|

remaja.
hmm...mst korg taw kn jiwa remaja camne?
slalu memberontak.
nk tu, nk ni, sume nk..
padahal nk dpt sesuatu bkn pakai air liur.
bese la..
normal la tu kn..
suma yg kita nk tu untuk jga PENAMPILAN kita.
kete besar, baju branded, handphone canggih..
pe lg yg korg nak?
sume la kan?!
kalaw bole, boyfrend pn nak yg kaya!
memang TAMAK!
-
nk jg penampilan bkn mcm tu caranya bg aq.
bg aq, nk jaga penampilan ni ada byk cara.
bkn dgn cara diatas tuh!
sah sahabat mr.saitan hee~
-
penampilan bg kita mmg sgt penting.
penampilan tu juga adalah kunci kejayaan.
pecaya x korg?
hmm..fikir sendiri ea hee~
-
nak jaga penampilan bkn susah..
penampilan DALAMAN and LUARAN haruslah kita amik kira.
korg nak ke kawan dgn membe yg selekeh?
x gosok gigi, x mandi..da la camtu, selekeh lak tuh!
ouch!! x dpt bayangkan la..
dalaman means, hati kita.
kalaw kati kita BERSIH, BAIK, JUJUR,
mesti kita akn ramai membe.
btol x?
-
then, cara kita kawal diri kita.
omputih cakap self-control.
maap la kalw silap.
aq ni kurg skt bahasa inggeris hahaha~
kita msti avoid sikap2 GEDIK yg suda tentu org lain x suka.
contohnya!
-keanak-anakkan.
-kepoh iaitu telebih becok.
-panas baran
-iri hati
-tak sabar
ehh! banyak lagi la!
mls nk listkn heheh~
sikap2 ni haruslah kita cegah ye kawan2.
aq kalaw de membe camni mmg aq mls nk layan.
jujur ni cakap hehe~
aq paling x suka kalaw umur tu da blh jadik mak org, tapi perangai still cam budak2.
dem. ops!
-
lagi cara nk jaga penampilan is..
penampilan ekspresi.
contonya..
-cara berjalan
-cara bercakap
-cara pemakaian
-makan
-duduk
-cara bergaul
hah..ni sume penting gak nk jaga penampilan.
kalaw da perempuan, tapi perangai, sikap, adab2..tu sume meyerupai lelaki.
ape mksudnya tuh?
sape la laki yg nak dekat dgn kita.
tol x?
tapi, jangan lak control ayu lembek depan laki!
sumpah geli!!
-
selain kat ats tu,
kita msti la jg kebersihan.
manusia ni kan suka kan kecantikan and kebersihan.
x gitu?
xguna kalaw muka tu cantik, tapi pengotor!
lagi ar kalaw bau badan yg wangi dalam kurungan tu.
haish!
malu lah nk cakap!
huuuu~
kecantikkan kalw nk jaga mesti la dr atas sampai la bawah.
sumenya nk bersih.
baru la smart!
heee~
-
pape pn yg penting adalah selalu berfikiran POSITIF.
dari situ kita taw camne nak kawal diri, tampil menarik, berkomunikasi..
macam2 lagi lah!
baru la hidop ni seronok.
kan3??!
hee~


-OUT-

2 comments:

jattcard said...

pabila ustazah zuraidah kamsah bercerita...
terpegun aq seketika..
well done!
satu topik yg menarik der..
~teruskan :)

::Misz Shizuka:: said...

ahahah~
ad2 je...
tebace topik ni td.
tu yg ad idea nk blogging =P